În cadrul manifestărilor denumite generic „Săptămâna educației 2024”, în perioada 1-31 octombrie, se va organiza, la Galeria Națională de Artă „Forma” din Deva, Salonul Județean „ProfArt”.
Acesta are drept scop să aducă în atenția publicului colegii profesori care îmbină activitatea la catedră cu preocuparea pentru artele vizuale.
Tema ediției din acest an: „eleganța culorii”.
Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) – Robert Humel, în perioada 01-30 septembrie 2024.
Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).
Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.
Vernisajul Salonului Județean „ProfArt”, sub patronajul S.I.P. Județul Hunedoara, se va realiza, în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației”, vineri, 4 octombrie 2024.
Curatorul expoziției: Robert Humel.
Afiș: „ProfArt 2024 – eleganța culorilor”
În perioada 4-11 octombrie 2024, S.I.P. Județul Hunedoara va organiza, în cadrul manifestărilor din „Săptămâna educației”, a X-a ediție a concursului de manuscrise „Magister”.
Concursul de manuscrise se adresează membrilor de sindicat S.I.P Județul Hunedoara și se desfășoară în cadrul a trei secțiuni:
1. Manuscrise cu tematică educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
2. Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
3. Literatură (proză, poezie).
Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a unei lucrări inedite. Tipărirea volumelor va începe imediat după jurizare (decizia juriului va fi suverană, definitivă și irevocabilă).
Lansarea volumelor a se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024) organizate de S.I.P. Județul Hunedoara.
Condiții de participare: manuscrisul va fi depus atât în format electronic (într-o formă editabilă), cât și în format print (letric) la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B, mansardă), însoțit de datele de identificare ale autorului/autorilor (nume, prenume, adresă, unitatea școlară, telefon, e-mail).
Termen de depunere a manuscriselor: 30 august 2024
Afiș „Magister” 2024
A fost definitivat programul activităților ce vor fi organizate de S.I.P. Județul Hunedoara cu ocazia Zilei Mondiale a Educației, în perioada 4-11 octombrie, sub genericul ,,Săptămâna educației 2024''.
Programul activităților:
• Vineri, 4 octombrie, Deva, sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”: conferința-dezbatere „Educație și (re)formare”;
• Vineri, 4 octombrie, Deva, Galeria Națională de Artă „Forma”: vernisajul salonului județean „ProfArt 2024 - Eleganța culorii”; lansarea volumului „ProfArt 2023 – Inspirație”
• Vineri, 4 octombrie, Deva, Galeria Națională de Artă „Forma”: lansare de carte – concursul de manuscrise „Magister”;
• Vineri, 11 octombrie, Hunedoara, „EuroSportCenter” și Colegiul Economic ,,Emanuil Gojdu”: activități sportive – „Cupa Educatorului” la fotbal și gimnastică.
Salonul Județean ProfArt – ediția 2024
Tema ediției: eleganța culorii
Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) – Robert Humel, în perioada 1-30 septembrie 2024.
Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).
Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.
Vernisajul Salonului Județean ProfArt, sub patronajul S.I.P. Județul Hunedoara, se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024).
Curatorul expoziției: Robert Humel.
Concursul de manuscrise „Magister” – ediția 2024
Concursul de manuscrise se adresează membrilor de sindicat S.I.P Județul Hunedoara și se desfășoară în cadrul a trei secțiuni:
1. Manuscrise cu tematică educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
2. Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
3. Literatură (proză, poezie).
Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a unei lucrări inedite. Tipărirea volumelor va începe imediat după jurizare (decizia juriului va fi suverană, definitivă și irevocabilă).
Lansarea volumelor a se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024) organizate de S.I.P. Județul Hunedoara.
Condiții de participare: manuscrisul va fi depus atât în format electronic (într-o formă editabilă), cât și în format print (letric) la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B, mansardă), însoțit de datele de identificare ale autorului/autorilor (nume, prenume, adresă, unitatea școlară, telefon, e-mail).
Termen de depunere a manuscriselor: 30 august 2024
Cupa „Educatorul” la minifotbal și gimnastică
Participarea este deschisă tuturor membrilor de sindicat constituiți în echipe de băieți și fete la nivelul celor 13 zone sindicale. Contează participarea și buna dispoziție și mai puțin locul în clasament.
Afiș: „Săptămâna educației 2024”
Decontarea cheltuielilor cu naveta este reglementată de art. 105 alin. (2) lit. f) È™i ale art. 276 din Legea nr. 1/2011 a educaÈ›iei naÈ›ionale È™i ale InstrucÈ›iunii nr. 2/17.02. 2011 privind decontarea navetei cadrelor didactice, publicată în Monitorul Oficial nr. 123/ 17.02.2011.
Legea 118 din 30 iunie 2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar a diminuat cu 25% sumele decontate pentru cheltuielile cu naveta, pentru perioada 3 iulie 2010 - 31 decembrie 2010.
,,(1)Se reduc cu 25% următoarele drepturi de natură salarială de care beneficiază personalul din cadrul autorităților și instituțiilor publice, indiferent de modul de finanțare al acestora:
b)drepturile prevăzute la art. 104 alin. (3) și art. 107 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare.'
Începând cu data de 1 ianuarie 2011, conform prevederilor art. 10 alin. (1) din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice, sumele aferente decontului navetei se majorează cu 15% față de luna octombrie 2010.
,,(1)Începând cu luna ianuarie 2011, drepturile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a), b) È™i d) È™i alin. (4), art. 13 È™i 14 din Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar, cu modificările È™i completările ulterioare, se majorează cu 15% față de cuantumul aflat în plată în luna octombrie 2010'.
Comentarii:
După cum observăm, a rămas valabil sistemul de decontare a cheltuielilor de navetă.
De decontarea cheltuielilor de navetă beneficiază atât personalul din mediul rural, cât È™i cel din mediul urban.
Decontarea cheltuielilor de navetă trebuie făcută după cum urmează:
a) fie prin decontarea cheltuielilor pe mijloacele de transport în comun;
b) fie prin decontarea contravalorii a 7,5 l benzină Premium la 100 km parcurÈ™i - în cazul în care nu există mijloace de transport în comun între localitatea de domiciliu È™i sediul instituÈ›iei de învățământ, dacă transportul se face cu autoturismul proprietate personală;
c) fie prin decontarea contravalorii abonamentului lunar pe respectivul mijloc de transport în comun - în cazul în care există mijloace de transport în comun, dar personalul didactic preferă să circule cu autoturismul proprietate personală.
Procedura de decontare presupune următorii pași:
- cerere (scrisă È™i înregistrată la secretariatul unității) de decontare a navetei la care se ataÈ™ează documentele doveditoare: bilete sau abonament sau talonul maÈ™inii proprietate personală;
- consiliul de administraÈ›ie al unității de învățământ propune lunar, în scris, spre aprobare consiliului local drepturile băneÈ™ti aferente personalului didactic care solicită cheltuieli de deplasare;
- consiliul local aprobă și virează sumele de bani.
Procese în instanță
În situaÈ›iile în care unitatea È™colară sau consiliul local au refuzat din diferite motive decontarea cheltuielilor de navetă, SIP Hunedoara s-a adresat instanÈ›elor de judecată È™i a obÈ›inut de fiecare dată până acum sentinÈ›e favorabile.
În prezent, în localitatea Lupeni, s-a trecut la executarea silită a consiliului local, colegii noÈ™tri primind deja banii cuveniÈ›i.
Pentru deschiderea unor noi acÈ›iuni în instanÈ›ele de judecată sunt necesare documentele ataÈ™ate.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Adeverință (dată de unitatea școlară) | 39.424 | DOC | 2019-08-27 16:37:20 |
2 | Anexa I - pontaj (Pontajul aferent perioadei pentru care se solicită decontul navetei) | 43.520 | DOC | 2019-08-27 16:37:20 |
3 | Anexa II - mod de calcul (Machetă calcul decont navetă 2010) | 54.784 | DOC | 2019-08-27 16:37:20 |
4 | Anexa III - mod de calcul (Machetă calcul decont navetă 2011) | 54.784 | DOC | 2019-08-27 16:37:20 |
5 | Tabel nominal | 41.984 | DOC | 2019-08-27 16:37:20 |