Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a implementat împreună cu societatea emitentă, Pluxee, o procedură privind înlocuirea cardurilor pierdute, furate, nefuncționale sau emise cu date incorecte.
Conform procedurii, angajații din școli care au pierdut sau nu mai pot folosi cardurile de primă de carieră și de carieră profesională din diverse motive, pot primi unele noi. Aceștia trebuie să contacteze compania prin telefon sau email.
„Reprezentanții emitentului cardului Pluxee vor prelua solicitările, vor prelucra informațiile și ulterior se va plasa comanda pentru înlocuirea suporturilor electronice.
Pentru a se emite carduri noi, beneficiarii O.U.G. nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic și didactic auxiliar, precum și unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învățământul de stat pot contacta Pluxee:
• număr de telefon: 021 207 27 27;
• adresă de email: socialplus.ro@pluxeegroup.com.”
Documente atașate
Adresa Pluxee către Ministerul Educației și Cercetării
Ca urmare a sesizărilor primite din partea organizațiilor afiliate, cu adresa Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” nr. 368/01.04.2025, am solicitat Ministerului Educației și Cercetării un punct de vedere privind frecvența depunerii certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală de către personalul didactic, în conformitate cu prevederile Metodologiilor-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2025-2026, pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de la art. 168 alin. (7) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare
Prin adresa nr. 26504/09.04.2025, Ministerul Educației și Cercetării – Direcția Generală Management, Carieră Didactică și Rețea Școlară în Învățământul Preuniversitar ne-a comunicat că „Prezentarea certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală (...) este reglementată de metodologiile-cadru privind mobilitatea (...), respectiv în perioadele prevăzute în Calendarul mobilității personalului didactic de predare pentru:
- încadrarea personalului didactic de predare la nivelul unităților de învățământ;
- modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform prevederilor art. 180 din Legea nr. 198/2023 (...);
- înscrierea/validarea înscrierii la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar;
- înscrierea la concursul județean, respectiv testarea organizată la nivel județean pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
- înregistrarea cererilor privind repartizarea candidaților pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile anterioare (maximum 6 sesiuni anterioare);
- înregistrarea cererilor privind angajarea în regim de plata cu ora a personalului didactic asociat și pensionat;
- în perioadele de înscriere la orice etapă a mobilității personalului didactic de predare care presupun încheierea unui contract individual de muncă pe perioadă determinată/nedeterminată la nivelul unei unități de învățământ.”
Adresa M.E.C. confirmă punctul de vedere exprimat de reprezentanții F.S.E. „SPIRU HARET” pe această problemă: obligarea personalului didactic de predare titular de a depune certificatul de cazier judiciar și certificatul/adeverința de integritate comportamentală la fiecare 6 luni – pe motiv că cele anterioare și-au pierdut valabilitatea – este lipsită de fundament.
Faptul că respectivele certificate au valabilitate de 6 luni nu înseamnă că trebuie depuse de 2 ori pe an, ci că, atunci când sunt depuse (în situațiile și perioadele stabilite de metodologia-cadru și calendarul mobilității personalului didactic), acestea trebuie să fie valabile (să fie în interiorul termenului de 6 luni de la eliberare).
Marți, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă Procedura operațională referitoare la fișele posturilor din cadrul I.S.J. Hunedoara. Se amână până la ședința viitoare pentru verificare.
2. Se aprobă reînmatricularea unui elev la Școala Gimnazială ”Dr. Aurel Vlad” Orăștie.
3. Se respinge transferul unui elev de la școala profesională, clasa a IX-a, la Liceul de Arte ”Sigismund Toduță” Deva, începând cu anul școlar 2025/2026, deoarece nu permite legislația transferul elevilor de la școala profesională la liceu.
4. Se aprobă lista excepții plata cu ora, cadre didactice, luna martie 2025, conform Anexei 2.
5. Se aprobă rapoartele de doctorat ale inspectorilor școlari și directori unități de învățământ, luna martie 2025.
6. Se respinge închirierea unei garsoniere din sediul I.S.J. Hunedoara.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
A fost definitivată oferta de programe de formare continuă a Casei Corpului Didactic Hunedoara pentru anul școlar 2014-2015.
Oferta include programe și activități științifice, metodice, culturale identificate în urma analizei de nevoi și a solicitărilor exprimate de beneficiari – instituții de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara sau diferite categorii de personal din sistem.
Oferta se adresează personalului didactic, didactic auxiliar și managerilor din sistemul învățământului preuniversitar hunedorean. Oferta de programe și activități a CCD Hunedoara, pentru anul școlar 2014-2015, cuprinde:
* programe de formare continuă avizate de MEN;
* programe de formare continuă purtătoare de credite;
* cursuri autorizate de Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC);
* programe de formare continuă în curs de acreditare D.F.C.P.Î.P. – MEN.
Oferta de programe 2014-2015 poate fi îmbogățită, pe parcursul anului școlar, prin includerea programelor în curs de acreditare sau prin demararea proiectelor și parteneriatelor CCD Hunedoara cu alte entități din domeniul educației și formării continue.
Din lista de activități prezentată, se vor selecta pentru derulare programele care vor întruni numărul corespunzător de cursanți pentru formarea grupelor (25 cursanți/ grupă) precum și criteriile de finanțare, de conținut, de calitate etc.
Având în vedere dificultățile de finanțare de la buget a programelor propuse și pentru a oferi șanse de participare la formare unui număr cât mai mare de beneficiari, cursurile se vor desfășura, și în anul școlar 2014-2015, prin coparticipare la finanțarea activităților de către cursanți. Cuantumul acestei contribuții (taxă/ cursant) este specificat, pentru fiecare program. Cursanții își vor exprima acordul privind suportarea taxei de cofinanțare în formularul individual de înscriere la curs, plata urmând a se efectua cu ocazia prezentării la prima sesiune de curs.
Înscrierea cursanților la programele și activitățile de formare continuă se va realiza, în perioada 28 octombrie - 10 noiembrie 2014, prin intermediul responsabililor cu formarea continuă din unitățile de învățământ (RFC), conform procedurii anexate.
Oferta restrânsă și formularele electronice pot fi descărcate de pe pagina web a CCD Hunedoara - https://isj.hd.edu.ro/ccd.
Tabelele nominale de înscriere în format electronic vor fi expediate pe adresa ccd_deva@yahoo.com. Tabelele în format de hârtie (semnate și ștampilate) și fișele individuale ale cursanților vor fi depuse la CCD Hunedoara; termen: 10 noiembrie 2014.
Informații privind programarea, organizarea și derularea cursurilor vor fi furnizate în timp util pe site-ul CCD sau direct celor interesați (corespondență scrisă sau electronică)
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 |
Procedura CCD
de înscriere la cursurile avizate de MEN |
209.265 | 2019-08-27 16:37:27 |