Dicționarele precizează în legătură cu acest termen că se enunță despre ceea ce are calitatea de a fi relevant, despre ceea ce iese în evidență, are însemnătate, o semnificație deosebită. Lăsând de o parte însă simpla semnificație de dicționar și apropiindu-ne de uzul său cotidian, vom constata destul de repede că a rosti cuvântul, mai ales pus în legătură cu sindicatul, fiindcă evident, în acest context, despre o astfel de abordare este vorba, va stârni imediat ba fiori (de dispreț?), ba furori (de adeziune?). Probabil că personalizarea este inevitabilă, deși extremele, lupta cu îndârjire întru condamnare, respectiv eroismul întru apărare, contestatari care aruncă cu ouă clocite, respectiv depuneri pioase de ofrande, nu prea par să-și găsească locul în normalitate.
Greu, dacă nu imposibil, să pui capăt disputelor stârnite mai ales când taberele cumva ajunse în vecinătate se cațără pe metereze, încredințați cu toții fie că poți muri din prea multă relevanță, fie că te poți asfixia în absența sa.
Indiferent despre care dintre tabere este vorba, ignoranța, voită sau nu, este însă aceeași: măsura în care nu este vorba despre cineva anume, eu sau tu sau el, o persoană, ci de grup, cel în care avem anumite roluri asumate iar prin prisma acestora interacționăm, în așa mod că se pot recunoaște cele fără de care ceva sau altceva, important pentru cea mai mare parte dintre membrii grupului, dacă nu pentru toți, nu s-ar fi realizat, nu ar fi existat.
Asta înseamnă însă că relevanța are nevoie de considerație, adică acceptare, evaluare obiectivă și recunoaștere. În absența acestora nu rămâne decât lupta din tranșee.
Acceptarea și recunoașterea țin destul de mult de cum suntem fiecare dintre noi, deși chiar și aici se pot gândi poziții rezonabile, adică poziții și judecăți raționale, cumpătate, dispuse la echidistanță, așa încât, mai ales atunci când ne raportăm la organizații și nu la un om anume, ceea ce rămâne la îndemână pentru a judeca pe cât se poate de bine relevanța este doar evaluarea obiectivă.
Ajungând însă aici, cel puțin prin prisma a ceea ce dorim să subliniem în articolul de față, lucrurile s-au simplificat brusc deosebit de mult în a aprecia relevanța, după cum probabil bine ați ghicit deja, organizațiilor sindicale.
Iar pentru a face acest lucru, ținând seama de faptul că una dintre solicitările curente este aceea de a verifica corectitudinea salarizării și încercând să rămânem la o perspectivă comună, adică una care nu ține seama de „umorile” personale, ne-am oprit asupra ultimei solicitări de acest gen.
Ce am constatat?
O diferență consistentă în ceea ce privește salariul de bază în mai puțin de un an de zile (mai exact, fiind vorba despre un profesor cu gradul I și o vechime de peste 25 de ani, o trecere de la 6872 lei la 9623 lei, cu perspectiva ca din iunie salariul să ajungă 10232), cu creșteri corespunzătoare ale sumelor cuvenite pentru, după caz, gradația de merit, dirigenție, predarea simultană, învățământ special sau control financiar preventiv.
Ne amintim: creșterile salariale au fost obținute numai datorită protestelor organizate de sindicate anul trecut, iar plata drepturilor amintite mai sus în raport cu salariul de bază aflat în plată, doar prin procesele derulate tot de sindicate și modificarea ulterioară a legislației la inițiativa acestora.
Educația este de altfel singurul domeniu în care astfel de drepturi sunt calculate în acest mod, în toate celelalte domenii ele fiind înghețate din 2018, cazul și în ceea ce ne privește, de exemplu, cu sporul de suprasolicitare.
Creșteri proporționale, desigur, și în ceea ce privește plata cu ora, totodată în ceea ce privește indemnizația de concediu, aceasta reflectând diferențele înregistrate, inclusiv prin includerea indemnizației de hrană în determinarea sa, rezultat tot al acțiunii sindicale care a reușit să impună modificarea legislației.
Iar aici ne-am reamintit că suntem la început de aprilie, chiar trecuți de „mai zglobiul întâi aprilie”, iar odată cu salariile din această lună vom primi și diferențele salariale rezultate din diferitele procese, în primul rând cele legate de drepturile cuvenite trecerii într-o altă tranșă de vechime (la vremea sa problemă împinsă și aceasta până la modificarea legislației) și cele privind drepturile salariale mai sus amintite. Sume care au început să devină „frumoase” ținând seama de cuantumul tranșelor aferente, viitorul urmând să adauge aici și drepturile cuvenite din recalcularea indemnizațiilor de concediu.
Sunt și „pierderi” (deși, din punct de vedere strict logic, nu prea ai cum să pierzi ceea ce nu ți se cuvine prin prisma legii): indemnizația de hrană și voucherele de vacanță de către colegii care au depășit nivelul de 8000 lei net la funcția de bază (excepție valabilă doar pentru învățământ, în toate celelalte domenii fiind luate în calcul toate veniturile, modificarea legislativă fiind tot rezultatul acțiunii sindicale), deși, chiar admițând „pierderea”, dacă am pune cifrele în calcul, am vedea că plusul rezultat este covârșitor în raport cu minusul suportat... Chiar adăugând la „pierdere”, după cum se mai obiectează, și creșterea corespunzătoare a cotizațiilor sindicale datorită succeselor de mai sus.
Am putea continua cu aspecte care nu sunt la fel de ușor cuantificabile, dar atunci credem că am cădea chiar în unul dintre „păcatele” de mai sus. Considerând însă fie doar și acestea apreciem că este facil de stabilit relevanța organizațiilor sindicale. Și nu pentru mine sau pentru tine, ci pentru noi toți.
În încheiere ar mai fi totuși de subliniat ceva: a recunoaște relevanța organizațiilor sindicale înseamnă a recunoaște relevanța fiecăruia dintre noi. Neexistând un personaj Sindicatul, deși mai toată lumea se raportează la organizația sindicală ca și cum acesta ar exista la propriu și i se pot pune în cârcă toate cele (avem aici un proces de personificare), sindicatul, indiferent cum apreciem această afirmație, este fiecare dintre noi, așa încât atât reușitele, cât și eșecurile, sunt ale noastre ale tuturor.
Cât despre ceilalți, cei adânciți în tranșee, „luptă sprâncenată”!
Astăzi, 03.04.2024, în organizarea Ministerului Educației, în intervalul orar 8.30-10.30, s-a derulat o videoconferință având ca temă modulul OUG 48 din programul de salarizare EDUSAL, respectiv plata diferențelor de drepturi salariale cuvenite personalului didactic din învățământul de stat pentru perioada 1 iulie 2017-31 august 2021, dar și a drepturilor salariale recunoscute prin sentințe judecătorești sau alte acte normative.
Videoconferința, condusă de domnul Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, la care au putut participa reprezentanți din toate unitățile de învățământ din România, a fost susținută în cea mai mare parte de doamna Adriana Batovici, consilier în cadrul acestei instituții și totodată, din câte s-a putut desprinde, specialistul cel mai avizat în programul de salarizate EDUSAL.
Problematica detaliată pe parcursul a aproape două ore, sesiunea de întrebări având o durată de aproximativ 15 minute, a aprofundat la obiect și deosebit de clar modalitatea de lucru în acest modul (existând deja la dispoziția unităților de învățământ și un manual detaliat de operare), inclusiv prin oferirea de exemple particulare.
Astfel, oprindu-ne doar la cele mai relevante din problemele aduse în discuție, respectiv numeroasele recomandări făcute, fără a intra în detaliile procedurale, sunt de semnalat:
1. Solicitarea de a se elimina personificarea EDUSAL-ului („EDUSALUL a făcut...”, „așa a dat EDUSALUL...” etc.) – programul lucrează cu datele introduse din unitățile de învățământ, așa încât dacă acestea nu sunt corecte, nu vor fi corecte nici calculele, iar erorile vor fi inevitabile;
2. Plățile, inclusiv în ceea ce privește contribuțiile, banii alocați fiind acoperitori la nivel național (disponibili deja începând de azi la nivelul ISJ-urilor), se fac în ziua de plată, adică 14 ale lunii, după aceea sumele necheltuite întorcându-se la Ministerul Finanțelor (în conformitate cu legislația în vigoare) – procedura, valabilă la modul general, nu mai permite amânarea sau plata ulterioară prin state rectificative (de exemplu, există deja școli care au închis statele de plată pentru luna martie, fără diferențele salariale, intenția fiind probabil de a plăti în acest mod, deși o astfel de posibilitate nu mai există), aspect valabil și în ceea ce privește contribuțiile (anul trecut erau plătite contribuții pentru drepturi date în aprilie și prin luna august);
3. Modulul OUG 48 realizează corecții în raport cu tranșele plătite anterior (existând dorința de a încheia cu aceste corecții în acest moment), fiind numeroase cazurile în care sunt necesare astfel de corecții prin prisma calculelor făcute în școli și a sumelor transmise ca necesar (persoane cu sume primite până în prezent mai mici, dar și persoane cu sume primite mult mai mari);
4. Recomandarea ca recuperările să se facă pe seama diferențelor salariale cuvenite în acest an, decizia finală fiind însă a fiecărui angajator, în situația în care diferențele salariale cuvenite sunt mai mici decât sumele de recuperat „portița” sugerată fiind aceea de a recupera aceste sume anul viitor, din diferențele salariale aferente (decizia, s-a reiterat, este însă a angajatorului), în măsura în care vor exista (modulul permite o astfel de anticipare), altfel trebuind stabilite modalități concrete de recuperare;
5. Recuperările ulterioare acestui moment, până la plățile diferențelor salariale aferente anului viitor, se vor face prin state rectificative;
6. Situațiile în care se impune recuperarea trebuie în mod necesar discutate (cu recomandarea ca raportul global care se realizează să fie analizat în amănunt la nivelul unității de învățământ și verificate, cel puțin prin sondaj, toate datele introduse, calculele și rezultatele obținute), obligatoriu aduse la cunoștința persoanelor afectate, astfel încât să se decidă asumat în ceea ce privește modalitatea de recuperare;
7. Reținerea și virarea contribuțiilor, care se poate face doar în ziua plății, trebuie însoțită de depunerea declarațiilor aferente (sunt frecvente situațiile în care banii au fost reținuți, virați, dar nu au fost depuse declarațiile aferente, ceea ce, evident, generează erori);
8. Unitățile de învățământ nu trebuie să se ferească de asumarea responsabilității, iar toate persoanele care trebuie să beneficieze de restanțe salariale trebuie aduse în modul (s-a explicat în detaliu modalitatea în care se procedează inclusiv cu persoanele care au părăsit sistemul educațional, persoanele cu contractul de muncă suspendat, persoanele decedate etc., subliniindu-se că trebuie specificate toate detaliile pentru a evita apariția erorilor și a blocajelor);
9. Sumele care urmează a fi plătite nu trebuie „scăpate” în conturi neverificate (cu precădere în cazul celor care au părăsit sistemul educațional), fiind de preferat ca acolo unde nu există date certe cu privire la cont sumele să fie păstrate mai degrabă în numerar în casieria unității;
10. Calculul contribuțiilor se face prin respectarea întocmai a legislației în vigoare, clară în această privință (s-au semnalat situații în care acestea sunt determinate pe proceduri legale abrogate, de unde apariția unor erori și semnalarea „disfuncționalităților” programului de salarizare);
11. Modulul va genera și o Fișă a beneficiarului (o astfel de posibilitate existând și anul trecut, deși sunt suficient de multe situațiile în care acestea nu au fost aduse la cunoștința celor îndreptățiți), recomandarea fiind aceea de a comunica această fișă tuturor celor îndreptățiți (salariatului, după cum s-a reiterat de mai multe ori, trebuie să i se aducă la cunoștință toate aspectele legate de salarizarea sa, inclusiv în ceea ce privește diferențele salariale);
12. Răspunsul pentru erorile descoperite, în măsura în care s-au reverificat datele introduse, inclusiv printr-o nouă preluare a datelor, ținând seama de numărul foarte mare de beneficiari (peste 230.000), este unul singur: apelul la „Suport tehnic”.
În concluzie, după cum s-a subliniat inclusiv de secretarul de stat, se dorește ca toți oamenii să beneficieze de toate drepturile cuvenite înainte de Sărbătorile Pascale, existând banii necesari, dar acest lucru se poate realiza doar în măsura în care se acționează „corect și la timp”.
Luni, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
Se aprobă reluarea procedurii referitor la demiterea directorului Școlii Gimnaziale nr. 6 Vulcan.
II. Diverse:
1. Se aprobă Procedura operațională privind acordarea indeminzației pentru titlul științific de doctor personalului din cadrul I.S.J. Hunedoara.
2. Se aprobă rapoartele depuse de către 5 inspectori școlari și 6 directori de unități de învățământ.
3. Se aprobă pensionarea anticipată a unui cadru didactic, începând cu data de 01.05.2024.
4. Se informează despre adresa D.S.P. Hunedoara referitor la ancheta alimentară desfășurată la Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria” Deva și Colegiul Tehnic „Transilvania” Deva.
5. Se aprobă suma alocată pentru plata dobânzilor pentru anul 2024.
6. Se prezintă adresa ME nr. 274/M/04.04.2024, referitor la suma alocată SmartLab pentru 33 unități de învățământ din județ.
7. Se prezintă adresa Alianței părinților referitor la introducerea sistemelor de supraveghere video în școli.
8. Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a) Liceul Teoretic „Mircea Eliade” Lupeni - diplomă bacalaureat, promoția 1999.
9. Se aprobă modificarea graficului unic de inspecție la Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Petroșani, în perioada 15-19.04.2024.
10. Se aprobă desemnarea centrului de înscriere pentru titularizare 2024 la Palatul Copiilor Deva.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
În cadrul acestei rubrici indexăm, organizate pe ani și în funcție de număr, indiferent de problematica abordată, ordine emise de ministrul educației.
privind aprobarea Regulamentului specific de selecție, organizare și funcționare pentru unitățile de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot în domeniul educației media
privind aprobarea Calendarului desfășurării concursului de selecție a cadrelor didactice pentru constituirea corpului național de experți în management educațional, seria a 17-a
privind modificarea O MEC nr. 5972/2020 pentru suspendarea activităților care presupun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar
privind aprobarea Regulamentului de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar
pentru modificarea și completarea O MEC nr. 3103/2019 privind regimul manualelor școlare în învățământul preuniversitar
pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2021-2022
privind aprobarea programelor pentru susținerea examenului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar
Anexa nr. 1 - discipline cultură generală
Anexa nr. 1 - discipline tehnologice: profesori
Anexa nr. 1 - discipline tehnologice: maiștri instructori
Anexa nr. 1 - educatori
Anexa nr. 1 - învățători
Anexa nr. 1 - învățământ în limbile minorităților naționale
privind aprobarea programelor pentru susținerea concursului național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar
Anexa nr. 1 - discipline cultură generală
Anexa nr. 1 - discipline tehnice
pentru suspendarea activităților care presupun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar
pentru aprobarea Metodologiei privind sistemul de acumulare, recunoaștere și echivalare a creditelor profesionale transferabile
privind înființarea centrelor județene de excelență/Centrului Municipiului București de Excelență
pentru suspendarea prevederilor Ordinului ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 3.035/2012 privind aprobarea Metodologiei cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare și a Regulamentului de organizare a activităților cuprinse în calendarul activităților educative, școlare și extrașcolare
privind acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă, destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020 - 2021
privind desemnarea membrilor Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar
privind suspendarea activităților didactice care presupun prezența fizică a elevilor și a cadrelor didactice în unitățile de învățământ preuniversitar, în care sunt organizate secții de votare pentru alegerile locale 2020
pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2021-2022
privind aprobarea Calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2021-2022, precum și a modelelor pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și unitatea administrativ-teritorială a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional
privind organizarea și desfășurarea concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului școlar în unitățile de învățământ preuniversitar de stat în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2
privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a centrelor județene de excelență/Centrului Municipiului București de Excelență
privind aprobarea Calendarului de organizare și desfășurare a examenului național de definitivare în învățământ în anul școlar 2020-2021
pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal
privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la grupe/clase din învățământul preșcolar și primar de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățător-educatoare
privind aprobarea graficului de desfășurare a examenelor de certificare a calificării profesionale a absolvenților din învățământul profesional și tehnic preuniversitar în anul școlar 2020-2021
privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2021-2022
privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2020-2021
privind organizarea și desfășurarea examenului național de bacalaureat - 2021
privind organizarea, desfășurarea și calendarul admiterii în învățământul profesional de stat și în învățământul dual de stat pentru anul școlar 2021-2022
privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar
privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a competițiilor sportive școlare
pentru aprobarea Calendarului desfășurării concursului național de selecție a cadrelor didactice pentru constituirea Corpului Național de experți în management educațional, seria a 16-a
pentru modificarea anexei nr. 19 la Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020 - 2021, aprobată prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 5.259/2019
privind instituirea unor măsuri referitoare la acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă, destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar, în contextul pandemiei COVID - 19
privind stabilirea modalității de acordare a voucherelor de vacanță pentru unitățile/instituțiile de învățământ de stat, Ministerul Educației și Cercetării și alte instituții publice din subordinea acestuia, pentru anul 2020
pentru suspendarea organizării și desfășurării unor activități prevăzute în anexa nr. 19 la Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021, aprobată prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 5.259/2020
pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației naționale, interimar, nr. 4.948/2019 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2020 - 2021
privind stabilirea măsurilor necesare în vederea redeschiderii creșelor, grădinițelor, afterschool-urilor pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2
privind aprobarea normelor de plată a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar și examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2020, pentru organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat, în învățământul profesional de stat și în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului național al calificărilor, pentru anul școlar 2020-2021, evaluării naționale a absolvenților clasei a VIII-a, examenului național de bacalaureat, examenelor de absolvire/certificare a calificării profesionale pentru învățământul profesional, liceal și postliceal, sesiunile anului 2020
privind modificarea și completarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților învățământului postliceal, aprobată prin ordinul ministrului educației naționale și al ministrului delegat pentru învățământ superior, cercetare științifică și dezvoltare tehnologică nr. 5.005/2014
pentru aprobarea Procedurii privind modalitatea de derulare online a activităților de evaluare externă în vederea acordării autorizației de funcționare provizorie și a acreditării pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat și particular, pe perioada stării de alertă
privind organizarea și desfășurarea testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație internațională în anul școlar 2019-2020
privind modificarea și completarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera vocațională, aprobată prin ordinul ministrului educației naționale nr. 4.433/2014
pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației naționale nr. 4950/2019 privind organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat național - 2020
pentru modificarea și completarea ordinului ministrului educației naționale nr. 4.916/2019 privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2019 - 2020
pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a probelor pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv si bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la clasele I-IV de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, pentru anul școlar 2019 - 2020
privind organizarea și desfășurarea examenului de atestare a competențelor profesionale ale absolvenților claselor de matematică-informatică și matematică-informatică, intensiv informatică, în anul școlar 2019 - 2020
privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (1^1), art. 56^1 și ale pct. 6^1 din anexa la Legea educației naționale nr. 1/2011, privind violența psihologică - bullying
privind aprobarea Metodologiei pentru echivalarea/recunoașterea nivelurilor de competență din cadrul probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale - examenul de bacalaureat național 2020
pentru completarea Metodologiei de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.068/2016, pentru anul școlar 2020-2021
pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației naționale nr. 5.087/2019 privind organizarea, desfășurarea și calendarul admiterii în învățământul profesional de stat și în învățământul dual pentru anul școlar 2020-2021
privind modificarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.222/2011, pentru anul școlar 2019-2020
pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației naționale nr. 4.434/2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării absolvenților învățământului liceal, filiera tehnologică, pentru anul școlar 2019-2020
privind modificarea și completarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale pentru absolvenții învățământului profesional cu durata de 3 ani, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 4.435/2014, pentru anul școlar 2019-2020
pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației naționale, interimar, nr. 4.948/2019 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2020-2021
privind modificarea și completarea Ordinului Ministrul educației naționale nr. 4950/2019 privind organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat național – 2020
pentru modificarea și completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.561/2011
pentru modificarea și completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021, aprobată prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 5.259/2019
pentru modificarea și completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021, aprobată prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 5.259/2019
privind completarea Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a examenului național de definitivare în învățământ, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 5.211/2018
privind organizarea și desfășurarea probelor specifice susținute de elevii secțiilor bilingve francofone în vederea obținerii mențiunii speciale „secție bilingvă francofonă” pe diploma de bacalaureat în anul școlar 2019-2020
pentru punerea în aplicare a măsurilor privind sistemul de învățământ în contextul instituirii stării de alertă pe teritoriul României
pentru stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ, instituțiile publice și toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării
pentru modificarea Metodologiei și criteriilor privind acordarea gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat în sesiunea 2020, aprobate prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.307/2020
pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.241/2020 privind aprobarea Calendarului activităților prevăzute în Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învățământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licență, pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.553/2011, sesiunea 2019-2020
pentru modificarea și completarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.079/2016
pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației naționale, interimar, nr. 4.916/2019 privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2019-2020
pentru modificarea și completarea Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.143/2011
privind modificarea și completarea Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 3.844/27.03.2020 privind instituirea unor măsuri referitoare la desfășurarea programelor de formare continuă acreditate, destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar, în contextul pandemiei COVID-19
pentru modificarea și completarea calendarului și a metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021, aprobate prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.277/2020
privind luarea unor măsuri pentru eficientizarea serviciilor furnizate de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor
pentru stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ
privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Unității pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar și a Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar
privind modificarea Metodologiei de primire la studii și școlarizare a cetățenilor străini începând cu anul școlar/universitar 2017-2018, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3.473/2017
de aprobare a Instrucțiunii privind asigurarea continuității procesului de învățare la nivelul sistemului de învățământ preuniversitar
privind aprobarea programelor pentru evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și pentru probele scrise ale examenului de bacalaureat național în anul școlar 2019-2020
privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de inspector școlar general, inspector școlar general adjunct din inspectoratele școlare și de director al casei corpului didactic
privind instituirea unor măsuri referitoare la desfășurarea programelor de formare continuă acreditate, destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar, în contextul pandemiei COVID- 19
Anexe
pentru completarea Centralizatorului privind disciplinele din învățământul preuniversitar, domeniile și specializările absolvenților învățământului liceal pedagogic, postliceal și superior, probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, precum și disciplinele pentru examenul național de definitivare în învățământ 2020, aprobat prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.092/2020
privind aprobarea componenței Comisiei de elaborare și a Comisiei de validare a planurilor-cadru pentru învățământul primar, gimnazial, liceal și profesional
privind structura anului școlar 2020-2021
Anexe
pentru aprobarea Centralizatorului privind disciplinele din învățământul preuniversitar, domeniile și specializările absolvenților învățământului liceal pedagogic, postliceal și superior, probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, precum și disciplinele pentru examenul național de definitivare în învățământ 2020
privind aprobarea Calendarului desfășurării concursului de selecție a cadrelor didactice pentru constituirea Corpului Național de experți în management educațional [seria a 15-a]